V dnešnom uponáhľanom svete digitálneho marketingu, kde sa všetko mení zo dňa na deň, hrá kľúčovú rolu efektivita. Ako marketéri neustále hľadáme spôsoby, ako byť rýchlejší, kreatívnejší, skrátka o krok vpred. Preto sme pre vás pripravili zoznam tých najužitočnejších aplikácií, programov a webov, ktoré zjednodušia vašu každodennú prácu.
Grafický dizajn
Canva je určite známa väčšine marketérov. Má veľkú knižnicu templatov, je jednoduchá, intuitívna a priam ideálna na rýchlu tvorbu grafík pre sociálne siete či prezentácie. Ak však pracujete na zložitejších projektoch, pri ktorých potrebujete spolupracovať so svojím tímom v reálnom čase, odporúčame vám nástoj Figma, ktorý poskytuje širšiu škálu možností a väčšiu slobodu pri tvorbe.
Ak chcete nástroj s funkciami podobnými Photoshopu, ale nechcete platiť za licenciu, skúste Photopea. Ide o bezplatnú online alternatívu, ktorá podporuje formát PSD, čo znamená, že môžete upravovať súbory vytvorené vo Photoshope priamo vo svojom prehliadači. Ideálny pomocník na rýchle úpravy grafík bez potreby inštalácie.
Úprava obrázkov a fotografií
Ak pravidelne pracujete s fotografiami, Lightroom je must-have. Ide o perfektný nástroj na úpravu farieb, kontrastu a ďalších detailov. Je ideálny pre rýchle, no profesionálne úpravy, ktoré dokážu pozdvihnúť obrázok na novú úroveň.
Picsart je ďalšia veľká online platforma na tvorbu kreatív – od úpravy fotiek, grafík až po video. Vypichnúť by sme chceli ale fíčurku, ktorou je vylepšenie kvality obrázkov. Funguje to nasledovne: nahráte obrázok, zvolíte si želané parametre a AI sa postará o ostrý vzhľad vášho obrázka. Super, nie?
TinyPNG a TinyJPG vám zas pomôžu optimalizovať veľkosť obrázkov bez straty kvality. Zlepšíte tým rýchlosť načítavania webu, ktorá je rozhodujúca pre dobrú používateľskú skúsenosť aj SEO. Pre PDF dokumenty je tu Smallpdf.com, ktorý umožňuje ich komprimovanie na online použitie.
Tvorba obsahu pomocou umelej inteligencie
Generovanie obrázkov využitím umelej inteligencie je trendom, ktorý sa nedá ignorovať. Nástroje ako Midjourney alebo Dall-E (integrovaný aj do ChatGPT) vám umožnia vytvárať originálne vizuály na základe jednoduchých textových inštrukcií. Skrátka napíšete, čo chcete a AI vám vytvorí obrázok podľa vašich požiadaviek.
Ak potrebujete napísať blog, popis produktu, príspevok na sociálne siete či chytľavý headline, je tu ChatGPT. Ide o skvelý nástroj na generovanie textov, ktoré je ešte vhodné upraviť do finálnej podoby. Nie je náhoda, že aj tento článok bol napísaný s jeho pomocou. 🙂 Pred publikovaním si však dajte pozor, aby ste si informácie v texte overili.
Titulky sa vo videách stali už štandardom, vďaka čomu ich ľudia môžu sledovať aj s vypnutým zvukom. Nám sa na tvorbu titulkov najviac osvedčil Descript, ktorý umožňuje ich automatické generovanie, a to aj v slovenčine. Ponúka tiež mnoho možností efektov a úprav, s ktorými si titulky viete prispôsobiť ako len chcete. Podobnými nástrojmi sú aj Veed alebo Captions AI.
ElevenLabs je revolučný nástroj, ktorý dokáže vygenerovať hlas (aj) v slovenčine. Skrátka napíšete text, ktorý má umelá inteligencia povedať, vyberiete si farbu hlasu a jeho štýl a jedným klikom máte vytvorené audio do videa či na iné použitie.
Správa kampaní
Pred spustením online kampane sa vám zíde poznať, ktoré kľúčové slová sú pre váš produkt alebo službu najrelevantnejšie. Keyword Planner vám pomôže identifikovať správne kľúčové slová a zefektívniť tak vaše PPC kampane a optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO).
Ak chcete vidieť, ako budú vyzerať reklamy na rôznych platformách, pomocou Ad Mockup Generator si môžete vytvoriť ich realistické ukážky. Ide o skvelý spôsob, ktorý pomáha prezentácii návrhov pri príprave kampaní.
Každý správny marketér by mal tiež sledovať výkon svojej reklamy. Google Analytics 4 je novým štandardom pre zber a komplexnú analýzu dát, zatiaľ čo Looker Studio ponúka ich sofistikovanú vizualizáciu a reportovanie. Vďaka kombinácii týchto nástrojov budete mať skvelý prehľad, čo vám pomôže pri rozhodovaní a optimalizácii kampaní.
Ads Manager je zas výborný nástroj na vytváranie, správu a analýzu reklamných kampaní na Meta platformách Facebook a Instagram. Poskytuje pokročilé možnosti cielenia, analytiky aj A/B testovania. Google Ads Editor vám zas umožní optimalizovať väčšie Google Ads kampane v zjednodušenom desktopovom rozhraní.
Pre sledovanie výsledkov kampaní sú nevyhnutné aj UTM linky. Campaign URL Builder vám umožní rýchlo vygenerovať odkazy so sledovacími parametrami, vďaka čomu budete presne vedieť, odkiaľ je návštevnosť na vašom webe. Pomocou Bitly ich zas skrátite, aby linky v texte neboli dlhé „na tri riadky“.
Interakcia s publikom online aj offline
Súťaž na sociálnych sieťach je vždy dobrý nápad. Platformy Comment Picker a Rafflys vám pomôžu náhodne vyžrebovať víťaza z komentárov. Už žiadne manuálne prepisovanie mien – tieto nástroje zrýchlia celý proces na pár klikov a zároveň zabezpečia jeho transparentnosť.
Ak chcete posunúť svoj marketing na vyššiu úroveň, je dôležité mať poruke tie správne nástroje. Vyberte si tie, ktoré vám najviac vyhovujú a uložte si tento zoznam medzi záložky, aby ste sa k nemu mohli kedykoľvek vrátiť.
P.S.: Prajeme vám príjemnú a efektívnu každodennú prácu.