Odlíšte seba, svoju značku a produkt. Táto myšlienka sa niesla celou marketingovou konferenciou Brand Restart 2023 v Prahe.
Na konferencii, ktorú organizovala agentúra Taste, sme nemohli chýbať. Náš tím PS:Sunrise reprezentovali copywriterka Bibi a account manager Juraj. Zhrnuli sme pre vás niekoľko myšlienok, ktoré vám pomôžu pri vytváraní a budovaní brandu.
Ako na to?
1.
Krízu môžeme vnímať ako problém alebo príležitosť.
Jednou z najdôležitejších vecí pri budovaní značky je konzistentná komunikácia. Ľudia vás budú vnímať ako stabilného, silného hráča na trhu.
Spoločnostiam, ktoré obmedzia alebo úplne utlmia komunikáciu v čase krízy, klesajú tržby. Naopak, tí, ktorí aj v ťažšom období investície do marketingu udržia alebo dokážu zvýšiť, berú „jackpot“ – získajú viac za menej.
2.
Trendy v spoločnosti či vo vzdelávaní nevedú nastupujúcu generáciu k originalite, skôr ku konformite. Veľa kreatívnych ideí tak môže pôsobiť prvoplánovo, šablónovito.
Podporujte kreativitu okolo seba. Výsledok stojí za to.

3.
Marketing je investícia do budúcnosti.
4.
Naše životy sa stále viac odohrávajú v komunitných bublinách – aj v rámci sociálnych médií. Preto je čoraz náročnejšie osloviť široké publikum.
Budujte svoju značku cez čo najviac kanálov. Pokúste sa preniknúť do týchto skupín, aby ste dokázali osloviť čo najviac potenciálnych zákazníkov.
5.
Ľudia (stále) nemajú čas nazvyš a (ešte stále) sú pohodlní. Na rozhodnutia, ktoré sú na prvý pohľad banálne – vrátane tých nákupných – využívame podvedomie. Do hry tak vstupujú kognitívne skreslenia.
Ako zákazníci sme obeťami kotvenia, tzv. anchoringu – ide o tendenciu ľudí spoliehať sa na prvú časť ponúknutej informácie bez ďalšej analýzy. Ak sa vám podarí usadiť v mysli zákazníka, máte vyhraté.
6.
Máte radi vanilkovú zmrzlinu?
Možno áno. Ale páčilo by sa vám, ak by bola jedinou príchuťou v ponuke všetkých zmrzlinární sveta? Mnoho značiek si dnes volí rovnakú cestu ako ich konkurenti. Výsledkom je, že nemajú čím zaujať. Riešenie?
Odlíšte svoj brand. Využite symboly, vďaka ktorým budete ľahko rozpoznateľní. Či už ide o vizuál, farbu, štýl, jazyk.
Nebuďte ďalšou vanilkovou zmrzlinou. Dajte svojim zákazníkom ochutnať niečo nové.

7.
Emócie a humor dokážu osloviť naprieč generáciami.
Budete zapamätateľní.
8.
Aj maskot môže mať pri komunikácii značky význam. Dôležité však je, ako ho predstavíte a ako s ním pracujete. Aby vynikol, mal by byť výrazný a ísť aj proti aktuálnym trendom.
9.
„Offline is not dead.“
10.
BRAND je živý organizmus, ktorý sa neustále vyvíja.
11.
Aj menšie značky majú v drsnom obchodnom svete šancu!
Ak dokážu identifikovať niektorú z potrieb zákazníka, na ktorú sa konkurencia vo svojej komunikácii nesústredí, a „ponúknuť riešenie“.
A teraz hor sa spoločne budovať krajšie brandové zajtrajšky! 🙂