Prečo je dobré mať e-shop na Heureke? V ére internetového nakupovania je kľúčové, aby e-shopy efektívne využívali nástroje na zlepšenie svojej viditeľnosti a udržanie konkurencieschopnosti. Jedným z týchto nástrojov je porovnávač cien Heureka. V PS:Sunrise sme pre vás pripravili odpovede na najčastejšie otázky a tipy, ako ho využiť vo svojom marketingovom mixe.
1. Je Heureka zadarmo?
Áno aj nie. Založenie účtu a zobrazovanie produktov je zadarmo. Vo free verzii sa však produkty zobrazia v rámci fulltextového vyhľadávania až ako posledná možnosť.
V platenom, tzv. PPC režime, sú produkty zaradené do kategórií, v ktorých nájdete ponuky rôznych e-shopov na jednej stránke a zoradené podľa ceny. To, na akej priečke sa váš e-shop zobrazí, určuje práve cena za klik (CPC), ktorú ste ochotní zaplatiť.
2. Ako zaregistrujem svoj e-shop na Heureke?
Registrácia je veľmi jednoduchá. Odkaz nájdete v pätičke webovej stránky Heureka.sk v sekcii Pre partnerov -> Registrovať nový e-shop alebo na stránke Heureka.group.
Kompletný postup v jednoduchých krokoch nájdete aj v tomto návode.
3. Čo znamená e-shop overený zákazníkmi?
Dôveryhodnosť a reputácia e-shopu sú pri online nákupoch kľúčové. Kto z nás by nespozornel pri nákupe v e-shope s negatívnymi recenziami a zlým hodnotením od zákazníkov?
Tento princíp je veľmi dôležitý aj na Heureke. Ako zákazníci môžete hodnotiť jednotlivé produkty a e-shopy. Po každom nákupe dostanete mailom krátky dotazník, v ktorom vám Heureka ponúkne možnosť ohodnotiť nákup. Ak väčšina zákazníkov potvrdí, že nakupovanie bolo bezproblémové, obchod získa certifikát Overené zákazníkmi.
A prečo je tento certifikát taký dôležitý? Až po jeho získaní sa pre e-shop otvára možnosť inzercie na Heureke. Bez neho je systém PPC reklamy pre e-shop nedostupný.
Certifikát však nie je trvalý. Heureka pravidelne kontroluje kvalitu e-shopov, vďaka čomu má kupujúci stále prehľad, ktoré e-shopy poskytujú zákazníkom najlepšie služby.
4. Koľko stojí v priemere reklama na Heureke? Sú priemerné ceny za CPC na SK trhu dostupné?
Ako každý PPC systém, aj v tomto prípade ide o systém postavený na aukcii – koľko je ktorý inzerent ochotný zaplatiť za preklik z reklamy. Ceny za klik sa pohybujú v závislosti od segmentu či miery dopytu od zopár centov až po niekoľko eur. Heureka ponúka aj prehľad cien preklikov na základe kategórií.
5. Ako funguje platenie na Heureke? Musím zadať kartu alebo dobíjam kredit?
Platobné údaje sa zadávajú v Heureka systéme – v Administrácii e-shopu v ľavom paneli v časti Stav kreditu. Dobiť kredit môžete cez tlačidlo Dobiť kredit (suma bez DPH). Kredit je potrebné dobiť vopred a minimálna čiastka je 30 eur bez DPH.
Heureka ponúka dve možnosti platby:
• klasický bankový prevod (trvá dlhšie, kým sa kredit pripíše),
• platbu kartou (kredit je pripísaný ihneď).
6. Počul som o Heureka Marketplace. O čo ide? Je to pre mňa relevantné?
Cez Heureka Marketplace si zákazník môže kúpiť vybraný tovar priamo na platforme Heureka – nemusí prejsť na webovú stránku e-shopu. To výrazne zjednodušuje celý proces nákupu. Túto službu aktuálne využíva viac ako 1 800 e-shopov v Česku a na Slovensku.
Do tohto programu sa môžu zapojiť iba e-shopy, ktoré využívajú PPC režim a získali certifikát Overené zákazníkmi.
Registrácia a využívanie Marketplace sú bezplatné. V prípade, že zákazník uskutoční nákup cez oranžové tlačidlo Kúpiť na Heureke, Heureka účtuje e-shopu províziu z predaja. Jej výška sa líši podľa kategórie tovaru.
Ak zákazník využije tlačidlo Do obchodu a presmeruje sa na stránky e-shopu, účtuje sa iba cena za preklik nastavená v PPC režime.
7. Aký sortiment môžem predávať na Heureke? Sú nejaké obmedzenia na lieky, alkohol a pod. ako na Facebooku a Googli?
Nájdeme tu rôzne kategórie produktov od doplnkov stravy cez elektroniku až po hračky a oblečenie. Všetky reklamy by mali spĺňať základné podmienky inzercie.
8. Čo je ponuka odporúčaných obchodov? Ako sa dostanem medzi vybrané e-shopy?
Odporúčaná ponuka je výber štyroch obchodov, ktoré sa pre daný produkt zobrazia ako odporúčané na nákup na najvyšších pozíciách.
Ako sa tam dostať?
Prvým krokom je získanie certifikátu Overené zákazníkmi. Následne môže e-shop začať využívať bidding. Ide o jednoduché zapojenie sa do aukcie o jednotlivé pozície cez definovanie vyššej ceny za klik ako je uvedené v základnom cenníku. To zvyšuje šancu na umiestnenie sa medzi prvými štyrmi odporúčanými e-shopmi.
Ďalšími kritériami sú cena tovaru a jeho dostupnosť na sklade. Ak e-shop neposkytuje Heureke informácie o skladovej dostupnosti, nie je možné zaradiť ho medzi odporúčané.
Pozíciu ovplyvňujú aj tieto faktory:
- Cena produktu
- Dostupnosť produktu
- Hodnotenie e-shopu
- Bidding (nastavenie vyššej ceny za preklik)
Produkty, u ktorých nie je známa dodacia doba alebo ju e-shop Heureke neposkytuje, nie je možné na prvé pozície zaradiť.
9. Aké štatistiky sú na Heureke dostupné?
Ako každý inzerentný portál aj Heureka.sk poskytuje nástroje na sledovanie výkonnosti reklám. V prvom rade ide o náhľad základných štatistík – počet návštev, cena za klik, náklady na inzerciu, počet objednávok a podobne.
Následne je možné sledovať podrobnejšie štatistiky, napríklad:
1. Prehľad o výkone a nákladoch
Je to podrobnejšia verzia prehľadu štatistík, ktorá je k dispozícii vo formáte CSV. Zahŕňa údaje za posledných 90 dní. Generovanie tohto reportu na stránke prebieha raz denne v nočných hodinách.
2. Sortiment report
Zahŕňa dôležité informácie, akými sú počet konkurentov ponúkajúcich daný produkt, porovnanie ceny e-shopu s trhom, možnosť zoradenia podľa popularity produktu na Heureke a ďalšie. Tento report sa tiež generuje raz denne.
3. Report chýbajúcich produktov
Špeciálny prehľad poskytuje e-shopu informácie o najpredávanejších produktoch v jeho kategóriách, či už sú predávané v e-shope alebo nie. Zároveň umožní posúdiť konkurenciu v katalógu pre tieto produkty.
V grafickej podobe je možné mať prehľad o maximálne 10 kategóriách, ktoré sa týkajú daného obchodu (zahŕňa TOP 100 produktov v týchto kategóriách). Kategórie sú vybrané na základe odhadovaného počtu predaných kusov v daných kategóriách počas posledných 90 dní v rámci celého trhu.
Zdroj: chýbajúce produkty
Na záver – Prečo je dobré mať e-shop na Heureke?
Využitie porovnávača cien Heureka.sk ako firemného nástroja pre e-shop vám môže pomôcť k nárastu viditeľnosti, dôveryhodnosti obchodu a v neposlednom rade k nárastu počtu konverzií.
Vďaka optimalizácii produktov a aktívnej správe kampaní môžete získať konkurenčnú výhodu. Nezabudnite pravidelne monitorovať výsledky a prispôsobovať stratégie, aby ste udržali svoj e-shop medzi najlepšími.