Hovorí sa, že s niektorými ľuďmi to proste klikne. Práve to sa stalo v PS:Sunrise, keď k nám pred pár mesiacmi zavítala na stáž Sofi Dreveňáková. Usmiata čerstvá absolventka marketingovej komunikácie nám v blogu prezradila, čo ju baví na marketingu najviac, čo všetko sa u nás naučila a prečo odporúča študentom popri štúdiu aj prax.
Sofi, predstavíš sa nám v krátkosti? Čo si študovala a prečo ťa oslovila práve oblasť marketingu?
Nedávno som skončila magisterské štúdium na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Študovala som odbor marketingovej komunikácie na Masmediálnej fakulte (FMK), kde som sa od 1. ročníka nadchla pre online komunikáciu. To nadchnutie ma doviedlo až k červenému diplomu. Som “bifľoš”, ktorý má zápal pre učenie a to mi ostalo aj po škole.
Okrem toho som svoj najväčší kritik, som na seba veľakrát prísna a ak robím niečo, čo ma skutočne baví, robím to celým srdcom. Vedela som, že v živote nie je všetko len o učení, a preto som si popri škole chcela vyskúšať agentúrny život. Podarilo sa mi absolvovať stáže, ktoré mi otvorili dvere do digitálneho marketingu a svetu dát.
Oblasť marketingu ma oslovila najmä veľkou možnosťou kreativity, neustáleho učenia sa a zlepšovania sa. Dokonca na strednej škole mi na teste “Kam na ísť na vysokú školu” vyšiel práve marketing, lebo vraj mám v sebe potenciál pre predávanie produktov. 😀
Ktorá oblasť z marketingu ťa najviac baví?
Najviac skúseností mám v rámci PPC reklám, a preto mám k nim najbližšie. Google Ads, Facebook Business Manager a Excel sa stali mojimi parťákmi do života. Ale rovnako ma baví SEO, sociálne siete a rôzne aktuálne trendy.
Poslednú dobu rada vytváram, strihám a upravujem videá na sociálne siete. V rámci PPC ma fascinujú dáta, ktoré sú skvelým ukazovateľom úspešnosti rôznych kampaní, pričom sociálne siete mi vytvárajú miesto pre moju originalitu a kreativitu, ktorá si získava pozornosť používateľov.
Prečo si si vybrala našu agentúru PS:Sunrise na stáž?
Na FMK sme mali viaceré prednášky Petra Šeba, ktorý je zakladateľom PS:Digital v Bratislave. Prednášky od Petra Šeba boli vždy jedinečné, praktické a plné nových vedomostí z digitálneho marketingu a predovšetkým neboli nudné. Práve na základe týchto prednášok som bližšie spoznala agentúru PS:Digital, ktorej práca ma naozaj zaujala a začala som ju sledovať aj na rôznych platformách.
Vďaka tejto agentúre som sa dozvedela o PS:Sunrise. Keďže som východniarka, milujem Košice a ľudí s vášňou pre marketing, nebolo o čom premýšľať. Vedela som, že ako sesterská agentúra PS:Digital ma budete mať čo naučiť. Rovnako vaše videá na Instagrame ukázali, že u vás v práci nie je núdza o zábavu.
Čo si sa u nás mala možnosť naučiť?
Na stáži som v rámci digitálu riešila PPC kampane pre klientov v Google Ads a Facebook Business Manager. Zlepšila som svoje poznatky v rámci cielenia reklám a remarketingu. Okrem PPC kampaní pre klientov som vytvárala SEO analýzy, pričom som riešila technické, on-page a off-page SEO.
Naučila som sa zistiť podiel na trhu vybraného klienta pomocou share of search a skúšala som vytvárať texty na sociálne siete, filmové pásy a prezentácie pre klientov. V neposlednom rade som pomohla s digitálnym slovníkom pre Digitálnych rodičov, v ktorom som vysvetlila moderné slová, ktoré používajú mladí ľudia, deti a rodičia im nerozumejú.
S eventovým krídlom agentúry som zažila brainstorming, ktorý mal za úlohu vymyslieť tému eventu pre klienta. Naučila som sa, že každý nápad sa ráta. 😀 Rovnako som mala možnosť riešiť podklady pre rôzne eventy, hľadať a kontaktovať externých dodávateľov eventov a zistila som, čo všetko príprava eventov obnáša. S eventami som nemala žiadnu predošlú skúsenosť, a tak pre mňa úlohy od eventovej agentúry boli vždy zaujímavé.
Čo si si zo stáže odniesla? Čo sa ti u nás páčilo?
Moju stáž hodnotím len a len kladne, priniesla mi veľa nových vedomostí a skúseností. Všetci v agentúre sa mi snažili pomôcť, usmerňovali moju prácu a začleňovali ma do svojho tímu. Spoločné obedy a kávy boli sladkou čerešničkou mojej stáže. V agentúre bola stále priateľská atmosféra, vždy som sa na stáž a všetkých tešila.
Páčilo sa mi aj celkové fungovanie agentúry, je vidno, že ste jeden tím, ktorý sa navzájom podporuje, pomáha si a spoločne všetko zvládne. Bašku Okruhľanskú by som určite chcela mať za šéfku.
Čo by sme ako firma mohli pre našich stážistov robiť lepšie?
NIČ, ostaňte takí super, akí ste doteraz. Ja by som stáž u vás v agentúre odporučila každému, kto sa chce zlepšiť v digitálnom a eventovom marketingu.