Hovorí sa, že hlúpy človek sa učí na vlastných chybách, múdry na chybách druhých. Staré, železné pravidlo, podľa ktorého sa v PS:Sunrise snažíme riadiť… no nie vždy to vyjde. Občas aj my zakopneme a potom sa hanbíme – buď to sami pre sebou, šéfkou, alebo klientom. Poďte sa s nami zasmiať na našich trapasoch a neváhajte sa z nich poučiť.
Dnes sa o naše malé zakopnutia podelíme. Pre úctu k stážistom, kolegom a klientom však v blogu nebudeme nikoho menovať. 😀
Tak tipnite si, čo sa stane, …
1. Keď poznáte meno, no nepoznáte tvár
Vypredaný event v košickom Kine Úsmev, všetko klape podľa plánu. Vravíme si – už sa nemôže nič pokaziť! Ale ako to už býva – na jednu vec sme predsa zabudli… alebo sme to len prehnali s prípravou?
Pred vstupom do sály čítačkami kontrolujeme hostí. Pomáha nám stážista, ktorého sme poriadne zaškolili. „Kontroluj, aby mal lístok každý. Nie, že sa nám tam niekto prešmykne,“ prízvukovali sme mu. A on nás poctivo poslúchal.
Pri kontrole prichádzajúcich návštevníkov jeden z nich nemá lístok. Stážista ho – na základe pokynov – nechce pustiť. V tom pohotovo pribehne kolegyňa evenťáčka: „Čosiii, veď to je klient, on ťa tu platí. Jeho pusť aj bez lístka.“
Fuuu, ešte šťastie, že máme takých chápavých klientov! Klient sa iba pousmeje a vkročí do sály.
Síce meno usporiadateľa stážista určite dobre pozná, zrejme jeho tvár nikdy nevidel. Poučte sa z našich chýb a pamätajte: raz vidieť je vždy lepšie ako dvakrát počuť.
2. Keď si neviete zapamätať počet svojich kolegov
Vianočné darčeky pre klientov sú pripravené, všetko je trikrát schválené celým tímom. Už len balíčky odovzdať a poslať poštou klientom, ktorí nesídlia v Košiciach.
Ako kolegyňa evenťáčka mieri s balíčkami na poštu, pošle nám do skupiny na Facebooku ešte ich poslednú fotku pred odovzdaním. A v tom sa ozve kolega copywriter: „Grafik, a kde som ja?“ Až v tej chvíli si všetci uvedomíme, že niekto z nás na vianočnej grafike chýba. A je to práve kolega copywriter, ktorý písal a navrhol celý vianočný darček.
Napriek tomu, že sme na to prišli, balíčky necháme s grafikou bez kolegu copywritera, urobíme si z neho pár ironických vtípkov a darčeky odosielame klientom.
Ubehnú dva týždne a grafik dostáva ďalšiu úlohu – vytvoriť animáciu so všetkými členmi na počesť nášho 3. výročia. Pri dôkladnej kontrole príspevku si všímame, že opäť sa v grafike ocitáme o jedného menej.
A aj keď náš grafik veľmi dobre vie, s kým každým pracuje, musíme uznať, že aj on sa môže prepočítať. Poučte sa z našich chýb a pamätajte: matematika je exaktná veda a je dobré vedieť rátať aspoň do 13.
3. Keď si neskontrolujete číslo
Pracovný deň tesne po 16:00, niekedy dávnejšie. Kolega sa po ťažko dni v práci teší na stretnutie so svojou milovanou. Predtým jej ešte napíše milú ľúbostnú SMS-ku, už stačí len stlačiť zázračný gombík „odoslať“… a hotovo – odoslané!
Ako si tak kráča spokojne po ulici, pípne mu upozornenie na mobile. Pomyslí si: „To bude určite odpoveď na moju peknú SMS-ku!“
Na displeji však svieti správa od šéfky a v nej sa píše: „To je veľmi pekná správa, tvoja milá má šťastie, že ťa má.“
Kolega očervenie, najradšej by sa snáď prepadol pod zem. V tom si však uvedomí, že sa nachádza v situácii win-win. Šéfke spríjemnil deň, zároveň stúpol v jej očiach a SMS-ku môže opätovne zaslať správnemu kontaktu.
Vyvarujte sa takýmto trapasom, predovšetkým ak nemáte na nadriadených šťastie. Poučte sa z našich chýb a pamätajte: uložiť si nové číslo je dôležité, dôležitejšie však býva dobre si skontrolovať, komu píšem.