LinkedIn je najväčšou profesionálnou sociálnou sieťou na svete. Na Slovensku má približne 560-tisíc registrovaných používateľov. Napriek tomu, že v číslach stále zaostáva za inými sociálnymi sieťami, ide o skvelý marketingový nástroj, a to nielen v oblasti B2B či HR. Ako z neho vyťažiť maximum? Čítajte ďalej a zorientujeme vás vo svete zvanom LinkedIn.
LinkedIn je skrátka špecifický
LinkedIn je v prvom rade pracovná sociálna sieť. Obsah, ktorý na ňom nájdete, sa teda výrazne líši od emočne ladených správ na Facebooku, dokonalých fotiek na Instagrame či zábavných tiktokových videí.
Ide skôr o doplnkovú sociálnu sieť k vyššie spomenutým, ktoré ľudia využívajú najmä na súkromné účely. Napriek tomu je LinkedIn mimoriadne obľúbený a dosahuje podstatne lepšie hodnotenie. Pozitívne vnímanie siete potvrdzuje aj skutočnosť, že LinkedIn je využívaný čoraz viac a jeho rast sa očakáva aj do budúcna.
Networking a kvalitný obsah
Hlavným benefitom, pre ktorý ľudia využívajú LinkedIn, je možnosť nadväzovania nových pracovných kontaktov. Skutočnosť, že na nej môžete osloviť prakticky hocikoho, robí mnohých zaujímavých ľudí omnoho dostupnejších a komunikáciu s nimi bližšou a osobnejšou.
LinkedIn dnes slúži aj ako novodobé odborné médium. Získavanie informácií a sledovanie noviniek z rôznych oblastí je druhým najväčším dôvodom, prečo ľudia trávia čas na tejto sieti.
Práve publikovanie kvalitného obsahu je cesta, ako sa aj bežný človek môže stať môže známym influencerom v oblasti, v ktorej pôsobí.
Kto je na LinkedIn-e?
Podľa prieskumu agentúry GO4Insight sú na slovenskom LinkedIne rovnomerne zastúpení muži aj ženy v pomere 50:50.
Asi nikoho neprekvapí, že najväčšiu skupinu predstavujú ľudia v produktívnom veku od 30 do 49 rokov. Ide predovšetkým o ľudí s vyšším vzdelaním pracujúcich v oblasti IT či rôznych druhov služieb.
Z regionálneho hľadiska je zaujímavosťou, že takmer polovica používateľov LinkedInu sa nachádza v Bratislavskom kraji.
Priemerný čas strávený na tejto sociálnej sieti sú u bežného používateľa 2 hodiny týždenne.
Tvorte obsah, ktorý má dosah
Väčšina používateľov LinkedInu nepublikuje príspevok ani raz za mesiac, čo vytvára slušný priestor pre potenciálnych tvorcov obsahu.
Ak s LinkedInom začínate, je dobré si na úvod položiť otázku: Aký obsah by ocenil môj sledovateľ? Ak si na ňu dokážete odpovedať, spravili ste prvý krok k úspechu.
Či už pôjde o odborné novinky, skúsenosti z práce alebo praktické rady, práve pridaná hodnota obsahu je to, čo ľudí zaujme a presvedčí, že v danej oblasti ste odborníkom a vaše myšlienky stojí za to sledovať.
ČO FUNGUJE V PRAXI NAJLEPŠIE?
• Komunikujte konzistentne – udržujte frekvenciu publikovania príspevkov minimálne raz týždenne.
• Lepšiu výkonnosť majú profily s vizuálne pútavým obsahom – obrázky, carousely alebo videá.
• Ideálnym formátom príspevku je štvorec, ktorý vyhovuje zobrazeniu na mobile aj na počítači.
• Veľmi dobrú odozvu majú retro fotky, selfíčka či príbehy.
• Viac reakcií dosahujú posty, ktoré obsahujú zmienku iného profilu alebo majú nadpis napísaný CAPSLOCKOM.
• Čitateľom na LinkedIne neprekážajú dlhšie texty príspevkov.
• Nezabudnite do postu pridať hashtagy. Ideálny počet je 3.
• Publikujte v čase, keď sú ľudia na LinkedIne aktívni. V pracovný deň je ideálnym časom doobedie, cez víkend večer medzi 19. až 22. hodinou.