Súťaže na sociálnych sieťach sa stali fenoménom posledných rokov. Táto forma zapojenia používateľov a prezentácie značky je právom populárna nielen medzi influencermi. Ako na najlepšiu súťaž na Instagrame pre vašich klientov?
Aké sú pravidlá súťaženia?
Kompletné znenie pravidiel a právnych predpisov si môžete prečítať v samotnom Instagrame. Rozumieme, že sa do toho málokomu chce, no z hľadiska transparentnosti vám to odporúčame.
Prikladáme výpis toho najdôležitejšieho:
- Instagram si vyhradzuje právo nebyť akokoľvek spájaný s vašou súťažou – nemá byť nijakým spôsobom sponzorovaná, schválená alebo prepojená s Instagramom.
- Vy máte zodpovednosť za celý priebeh súťaže, ako aj za jej zákonné fungovanie.
- Presné podmienky vašej prebiehajúcej súťaže je potrebné uverejniť na vašom webe. Ak webovú stránku nevlastníte, môžete ich pridať ako prvý komentár v súťažnom príspevku.
- Nesmiete nepresne označovať obsah ani k tomu nabádať vašich používateľov.
Čo si ujasniť pred začatím súťaže?
- Vizuál súťaže,
- trvanie súťaže a spôsob vyhodnotenia (online žrebovanie pomocou aplikácií tretej strany, žrebovanie live,…),
- počet výhercov a náhradníkov pri žrebovaní,
- výhru v súťaži
- a mechaniku súťaže.
Aká instagramová súťaž je tá najlepšia?
Existuje viacero typov a foriem instagramových súťaží. Všetky majú spoločného menovateľa – zvýšiť povedomie o značke a potešiť svojich sledujúcich. Väčšina profilov, ktoré súťaž spustia, si žiadajú, aby ich súťažiaci profil najprv sledovali.
- Zrejme najčastejšou a najjednoduchšou formou súťažného príspevku je vyzvať sledujúcich k označovaniu priateľov v komentároch.
- Ďalší typ je otázková forma. Vy sa pýtate a vaši sledujúci odpovedajú. Je dôležité využiť pri tvorbe otázky kreativitu, aby sa s vami ľudia chceli podeliť. 😊
- Súťaže sa dajú ľahko robiť aj v Stories, ktoré po 24 hodinách zmiznú. Tu stačí konkrétnu súťažnú Story prezdieľať a už ste súťažiaci.
- Viete, že súťaž nemusíte nutne vytvárať na svojom profile? Sú aj formy súťaženia, v ktorým vyzvete sledovateľov, aby oni pridávali príspevky do svojich profilov. O tom, kto sa zapojil, budete vedieť cez hashtag, ktorý vytvoríte iba za účelom konania tejto súťaže.
Typy a formy sa dajú medzi sebou rôzne kombinovať, je to už len na vás. Mnohým značkám a influencerom pomáha pri tvorbe súťaže možnosť spolupráce s iným profilom, ktorý má podobnú oblasť záujmu. A vy? Ktorú si vyberiete?
Vedeli ste, že…
… pravidlá na Instagrame sú voľnejšie než tie na Facebooku? V instagramovej súťaži je povolené vyzývať k označovaniu alebo zdieľaniu príspevku. Stačí, ak o to ľudí požiadate v komentároch, nie v originálnom obrázku.
Pár tipov na záver
- Chcete, aby sa vašej súťaže zúčastnilo čo najviac používateľov? 👉 Súťaž zbytočne nekomplikujte.
- Pri vymýšľaní hlavnej ceny myslite na svojho zákazníka. Cena by mala byť aspoň trochu lákavá, nie vec, ktorej sa potrebujete zbaviť.
- Súťaž prezdieľajte do Storky s linkom na post a natočte o nej trefný Reels.
- Vymyslite si vlastný hashtag, aby mal váš príspevok väčší dosah.
PS: Ak plánujete súťaž na Facebooku a Instagrame, pravidlá zapojenia musia byť rovnaké na oboch platformách.
O tom, ako má vyzerať súťaž na Facebooku, sme písali minule. 👇