Tohtoročný pražský PPC Reštart sa u nás v PS:Sunrise premietal cez livestream. Vďaka 13 podnetným speakrom sme mali možnosť načerpať novú inšpiráciu a odborné vedomosti z oblasti pay-per-click reklamy. Navyše sme si odniesli aj krásnu výhru v podobe vstupu na jeden z marketingových Reštartov. A ako to celé vyzeralo?
AI ako horúca téma dnešných dní
Slovo AI sa veľmi často skloňuje práve u marketérov. Veď často sme my, marketéri, tí, ktorí sa púšťajú do všetkých noviniek a trendov.
Ako vieme AI využiť pri práci s kampaňami?
Jednou z častí je adaptácia AI v rámci Google. Či už sa rozprávame o automatizovanom bidovaní, vyhodnocovaní, práci s kľúčovými slovami alebo publikami.
Ďalšou z častí je samotné využitie pri práci, napr.:
- inšpirácia na nové kľúčové slová,
- inšpirácia a výpomoc na reklamné texty,
- ako aj pomoc s analýzou a automatizáciou v podobe nápovedi scriptov a vzorov.
Výpomoc AI je však iba tak silná, ako sú samotné vstupy a nazbierané dáta.
Škálovanie kampaní a ideálna štruktúra účtu
Hagakure, Royal Berl či SATO. Znie vám to ako z nejakého filmu? Ide o rôzne prístupy k štruktúre účtu v Google Ads a výbere jednotlivých kampaní a bidovacích stratégií.
Zároveň sme nahliadli na optimalizáciu Performance MAX kampaní, kde sme si pripomenuli a odniesli návrhy na testovanie:
- Medzimesačná sezónnosť a trendovosť je normálna v každom segmente.
- V rámci Performance MAX kampane využívajme na začiatku primárne first party dáta a až následne pridávajme všeobecnejšie publiká. Tak, aby systém prešiel learning fázou.
- Pozor na to! Performance MAX kampaň má vplyv aj na iné kampane v účte (Shopping, Google Search).
- Je dobré si produkty štítkovať (napr. skrz TOP produkty, Drahé, 0 klikov a i).
- Testovať nadpisy produktov je vždy dobrý nápad.
- A následne sledujte, analyzujte, vyhodnocujte.
YouTube Ads
Jedným z očakávanejších rečníkov bol Ondrej Sláma, ktorý s každou prednáškou prinesie zaujímavý obraz o digitálnom marketingu a video reklame. Ani tento rok tomu nebolo inak.
Prinútil nás zamyslieť sa nad účinkom zobrazenia reklamy či toho, aký dopad má samotné zobrazenie. Ako by to vyzeralo v konkrétnejších bodoch?
- 1. verejný report od Googlu o bumper reklame hovorí, že táto krátka 6-sekundová reklama zvýšila v 70 % prípadoch brand awareness v priemere o 9 %.
- Čím dlhšie venujeme pozornosť reklame, tým väčšia je pravdepodobnosť, že si ju zapamätáme. Pri pozornosti 5 až 6 sekúnd ide o 35 % zapamätateľnosť.
- Aj CPM sa mení v čase, má svoju sezónnosť (Vianoce, Black Friday, návrat do školy a i). Môže byť preto na škodu spoliehať sa na historické CPM.
- Niekedy je lepšie cieliť na vzhliadnutia (započíta sa, keď používateľ vidí video aspoň 30 sekúnd) ako na zobrazenia. Metrika vzhliadnutie (view) však nie je pri bumper reklame dostupná.
- YouTube reklama na smart televíziách je zaujímavým variantom k drahším reklamám v televízii. Treba mať na pamäti, že neukladajú cookies, a tak je aj zložitejšie určiť, kto je jej používateľ.
- Na frekvencii záleží. Opakované zobrazenia predlžujú dopad reklamy.
TrueView Brand Lift by Frequency – zdroj Emily Reynolds – The simple tweak that unlocks brand lift, media impact and more
- Google rozlišuje takzvané aktívne sledovanie. Ak máme minimalizované okno, predáva tento priestor skôr audio reklamám.
Kreatíva v PPC kampaniach
Na záver sme si pripomenuli dôležitosť kreatívy v kampaniach. Nakoľko PPC je iba súčasť neoddeliteľného marketingu.
- Na jednej strane je súčasťou “promotion” v marketingovom mixe (4P – product, price, promotion, place), pri ktorom je nutné myslieť aj na dôležitosť toho čo predávame, či je to cenovo konkurencie schopné a podobne.
- Na druhej strane je PPC súčasťou všetkých oblastí digitálneho marketingu, ktoré by sa mali vzájomne dopĺňať (grafika, copywriting, SEO, PPC, UX, brand).
Dvojnásobne to platí v push marketingu, kedy aktívne oslovujeme zákazníka s ponukou, ktorú primárne v tom čase nemusí hľadať.
Preto je dôležité držať sa základných pilierov. Lebo ani reklama nepredá všetko.
Pyramída úspechu reklamy na Facebooku – zdroj prednáška od Anety Hemerovej
Potrebujete poradiť v oblasti PPC reklamy? Radi vás spoznáme.