Módne inšpirácie, recepty, nápady pre domácnosť či svadobné dekorácie – to všetko na Pintereste nájdete. My sme tu otestovali reklamu pre klienta, ktorý sa zaoberá témou svadby. Čo sme sa vďaka tomu o Pintereste dozvedeli a kedy sa vám na ňom oplatí spustiť reklamu?
Sociálna sieť Pinterest je o objavovaní, ukladaní si inšpiratívneho obsahu, ale aj o nakupovaní. Máte tu možnosť pridávať obrázky a videá, sledovať iných a pinovať obsah, ktorý sa vám páči, čím si vytvárate vlastnú virtuálnu nástenku.
Vedeli ste, že…
… Pinterest je platforma, kde sa dá aj nakupovať a predávať? Veľa ľudí si myslí, že slúži iba na zdieľanie inšpiratívnych obrázkov a videí z rôznych oblastí.
V príspevku môžete:
• vložiť URL, čím sa ľudia prekliknú na to, čo chcete.
• odkázať priamo na stránku, kde si ľudia môžu kúpiť váš produkt alebo službu.
Ktorých 10 tém je na Pintereste najvyhľadávanejších?
1. Jedlo
2. Bytové doplnky, interiérový dizajn, záhrada
3. Cestovanie
4. Zdravie a fitness
5. Móda pre ženy
6. Vlasy, nechty a kozmetika
7. DIY a ručné práce
8. Zábava a inšpirácia
9. Svadby
10. Sviatky a podujatia
Čo hovoria štatistiky?
Pinterest založili v marci roku 2010 traja páni – Ben Silbermann, Paul Sciarra a Evan Sharp. Bol najrýchlejšou stránkou v histórii, ktorá dosiahla 10 miliónov jedinečných návštevníkov mesačne. Dnes má celosvetovo 433 miliónov používateľov mesačne.
Čo sa týka Slovenska, možno vás to prekvapí, no mesačne navštívi Pinterest takmer milión používateľov.
Napriek tomu je tam stále veľmi málo lokálnych značiek, ako aj celkového obsahu v slovenčine. My sme chceli na Pintereste otestovať rovno dve veci – išli sme tam so slovenskou značkou Weddinx a spustili sme jej reklamu. Ako to dopadlo?
Takto vyzerala naša reklama na Pintereste vo formáte 1000×1500.
Ako funguje spustenie reklamy na Pintereste?
Pre väčšinu slovenských firiem je reklama na Pintereste experimentom, často im niečo také ani nenapadne. Reklamný potenciál platformy sa nevyužíva naplno, preto je tam nižšia cena za klik, na vami nastavenú reklamu zaplatíte menej. Dokonca je možné, že sa reklama zjaví aj relevantným ľuďom, na ktorých primárne vôbec necielime.
Celkové nastavovanie reklamy funguje obdobne ako na Facebooku. Nastavenia účtu a kampaní sa robia v tzv. Business Hub. Aj Pinterest má svoju analytiku – Pinterest tag, eventy a konverzie, vďaka ktorej vieme napr. ukazovať reklamy používateľom, ktorí už navštívili našu webovú stránku, či vyhodnocovať úspešnosť jednotlivých kampaní.
FORMÁTY PINTEREST REKLAMY
Všetky obrázky by mali byť orientované vertikálne a byť vo forme JPEG alebo PNG.
Štandardná reklama 2:3
• rozmer: 1000×1500 pixelov
• odporúčaný pomer strán: 2:3
• Maximálna veľkosť súboru obrázka je 20 MB.
Copy k príspevku je v dĺžke maximálne 500 znakov aj s medzerami.
Carrousel reklama
• rozmer: 1000×1500 pixelov
• odporúčaný pomer strán: 2:3
• Maximálna veľkosť súboru obrázka je 20 MB.
Používajú sa minimálne 2 a maximálne 5 obrázkov.
Ako sme pracovali s reklamou na Pintereste my?
Náš klient Weddinx sa zaoberá témou svadby, svadobného cateringu, dekorácie a výzdoby. Je to ideálna značka pre platformu Pinterest – množstvo neviest vyhľadáva inšpiráciu pre svoj deň D na sociálnych sieťach.
Obsah si na Pintereste vyhľadávate pomocou kľúčových slov. Napriek tomu, že platformu navštevuje veľa Slovákov, chýbajú tu príspevky s kľúčovými slovami v slovenčine. Keď už si nejaká firma reklamu spustí, zadáva tieto slová v angličtine.
Pri tvorbe bannerovej reklamy pre Weddinx sme používali vyhľadávané slová spojené so svadbou – svadba, svadobné šaty, svadobná výzdoba či svadobné menu.
Naša kampaň bola zameraná na traffic, čiže na návštevnosť webu weddinx.sk. Cielili sme na základe demografie – na ženy vo veku 18 – 44 rokov zo západného Slovenska a záujmov – svadba.
Ktorý headline našej kampane sa vám viac pozdáva?
ZHRNUTÉ DÁTA ZA CELKOVÉ OBDOBIE BEŽANIA KAMPANE
Do reklamy na Pintereste sme skúšobne vložili iba niečo vyše 100 eur. Reklama nám súčasne bežala aj na Facebooku a Googli.
Marec 2022 – Jún 2022
Naša reklama na Pintereste sa zobrazila 110 679-krát s priemernou cenou za 1000 impresií (CPM) na úrovni 0,92 €. Získali sme 1091 klikov s cenou za klik 0,093 €. Celkovo sa minulo 102 €.
Tým sa nám overilo, že Pinterest má oproti iným platformách skutočne nízku cena za klik. V našej kampani to bolo menej ako jeden cent. Webová stránka vytvára priestor pre špecifickú cieľovú skupinu. Nie je vhodná pre každú firmu, no je dobré sa zamyslieť nad tým, či práve tá vaša tematicky nespĺňa záujmy Pinterestu. 🙂