Toto leto sa pre nás stalo synonymom facebookových súťaží. Využili sme znalosti o oficiálnych pravidlách, zapojili kreativitu a vytvárali obsah, ktorý ľudí zabavil, ako aj nabádal k akcii. Aj vy plánujete pre klientov súťažné príspevky, no neviete, ako na to?
Na stránkach klientov ako Gothal Liptovská Osada, Bricklandia a VESELY | Očná Klinika sme pripravovali posty, v ktorých sa súťažilo o ich produkt či službu. Cieľom tohto obsahu bolo prezentovať značku, zvýšiť dosah medzi používateľmi, zároveň zaujímavým spôsobom predstaviť výhru.
Ako pripraviť facebookovú súťaž?
PRED
1. Pred tvorbou súťažného príspevku je potrebné si zodpovedať na nasledujúce otázky:
- O čo ideme súťažiť?
- Čo chceme súťažou dosiahnuť?
- Aká bude mechanika súťaže – čo majú moji sledovatelia urobiť, ak chcú vyhrať?
- Aké bude trvanie súťaže a kedy sa vyhodnotí?
Touto farebnou súťažou sme potešili vybraných augustových oslávencov 2 lístkami na legovýstavu Bricklandie.
2. Vytvoriť oficiálne pravidlá súťaže. Tie nemusia byť priamo na Facebooku. Môžu viesť používateľov na webovú stránku, kde bude celé ich znenie. Čo v nich musí odznieť?
- Podmienky účasti v súťaži (vek, bydlisko).
- Upozornenie, že propagovaná akcia/súťaž nie je žiadnym spôsobom sponzorovaná, podporovaná či spravovaná spoločnosťou Facebook a ani s ňou nie je spojená.
- Prehlásenie, že Facebook nemá žiadne záväzky voči výhercom či súťažiacim.
- Doplnenie informácií ohľadom ochrany osobných údajov.
Pre klienta VESELY | Očná Klinika sme vytvorili súťaž, kde sme prepojili bratislavské výhľady s témou zdravých očí.
POČAS
3. Príspevok tvoríme klasicky, rovnako ako iné príspevky danej značky. No v tomto prípade má obsahovať okrem zábavného alebo edukačného účelu aj informácie týkajúce sa súťaže.
Dôležité je, aby text postu nevyzýval používateľov k označovaniu priateľov v komentároch či k jeho zdieľaniu.
PO
4. Vyhodnotenie súťaže prebieha v stanovenom čase. Po vyhodnotení súťaže je nutné kontaktovať výhercu tak, ako bolo dohodnuté v oficiálnych pravidlách. Posledným bodom je odovzdanie výhry a zhodnotenie dosahu.
Vedeli ste, že… v príspevkoch nemôžeme používať skratky FB, IG a pod.?
Čo je ešte zakázané?:
- Používať slovo Facebook v množnom čísle,
- používať hocijaké frázy typu Follow us on Facebook či Facebook us,
- písať WhatsApp inak, ako napr. WhatsAPP či whatsapp,
- nazývať Messenger pojmom Facebook Messenger,
- používať Facebook ako sloveso – u nás fejsbukovať.
▪️ Pre viac informácií si vypočujte zábavný podcast Buzzworld ➡️
Facebooková súťaž pre Gothal Liptovská Osada nám priniesla krásne čísla – viac ako 2 200 likov, 3 700 komentárov a 838 zdieľaní.
Ak sa chystáte pripraviť súťaž na Instagrame, tu si prečítate naše tipy. 👇